Speelstek, reuzeplek!

Elk jaar krijgen we van Scouts en Gidsen Vlaanderen een leuke trigger om ons scoutsjaar een extra draai te geven en een ander thema in de kijker te brengen.

Met dit jaarthema willen we een hechte sfeer creëren, waarin iedereen zich thuis voelt en vertrouwen centraal staat. Zo bieden we aandacht aan gedachten of gevoelens die anders niet in de kijker staan. Niet goed in je vel zitten? We gaan het onderwerp niet uit de weg, en zorgen voor het welzijn van elke scouts of gids. Van kapoen tot jin, van de knuffelhoek tot het onbekende bos, elke bluts of buil is welkom. Zelfs als praten moeilijk gaat, biedt onze zwijgende schouder steun. Leiding laten we niet in de kou staan en wordt ondersteund om hiermee aan de slag te gaan.  We leven ons met volle overtuiging uit tijdens een spel en praten net zo goed de sterren van de hemel bij het kampvuur.

.

Vind alles over dit geweldige jaarthema op https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/jaarthema

.2023 logo speelstek reuzeplek

.